Науково-методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на відродження і розвиток національної освіти, підвищення кваліфікації та професійної майстерності вчителів, їхнє збагачення надбаннями української етнопедагогіки, науки, культури в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
· діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогамидо професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
· відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
· коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
· компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя;
· прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
· моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
· опозиційно-регулюючу;
· інформаційно-оцінну.
У 2012/2013 навчальному році науково-методична робота школи спрямована на реалізацію проблемної теми: «Впровадження проектних технологій в навчально-виховний процес як засіб реалізації компетентнісного навчання».
Для вирішення цих проблем поставлені такі завдання :
· забезпечення ефективної навчально-виховної роботи в школі І ступеню;
· створення належних умов для адаптації до навчання в основній школі для учнів 5-х класів;
· активізація роботи щодо організації навчально-виховного процесу через чітке структурування навчального матеріалу на уроці, встановлення пріоритету уроку, як засобу соціалізації учнів та розвитку життєвих компетенцій;
· розробка системи допрофільної підготовки з урахуванням психолого-педагогічного діагностування школярів, налагодження дієвої діагностики рівня навчальних досягнень учнів основної школи;
· продовження інформатизації освітнього процесу, використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення всіх предметів навчального плану та управлінської діяльності;
· продовження роботи щодо підвищення якості впровадження у навчально-виховний процес інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання, узагальнення власного педагогічного досвіду;
· формування у дітей та учнівської молоді відкритості, толерантного ставлення до відмінних від національних ідей, цінностей культури, мистецтв, здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, сприймати українську культуру, як невід’ємну складову загальнолюдського;
· спрямування виховного процесу на найвищі морально-духовні та потенційні можливості виховання, створення умов для досягнення життєвого успіху особистості, розвитку її індивідуальних здібностей
· забезпечення подальшого розвитку учнівського самоврядування, широкого залучення його до вирішення питань організації навчального процесу, розвитку громадянської активності, організації здорового способу життя учнівської молоді;
· посилення профорієнтаційної роботи з неповнолітніми, забезпечення постійного контролю за дотриманням законодавства, спрямованого на профілактику правопорушень та бездоглядності серед учнів, які виховуються у неблагополучних сім’ях із залученням органів внутрішніх справ, служби у справах неповнолітніх, місцевих рад, громадськості;
· суворе дотримання вимог Закону України «Про охорону дитинства», обласних, міських і районних програм, які направлені на поліпшення умов виховання, навчання та оздоровлення, соціального та матеріального забезпечення та захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
· створення необхідних умов для роботи методичних підрозділів, координації їхньої роботи, організація безпосереднього управління роботою керівників методичних об’єднань та активізація їх діяльність щодо надання допомоги малодосвідченим вчителям;
· активізація індивідуальної роботи з обдарованими та здібними дітьми, систематичної та послідовної роботи щодо підготовки учнів до олімпіад, конкурсів, турнірів різного рівня;
· зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу при залученні підприємств, організацій, громадськості, спонсорів, батьків.
· З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів навчально-виховного процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми науково-теоретичної та методичної роботи:
колективні форми роботи:
· педагогічна рада;
· методична рада;
· методичні оперативні наради;
· психолого - педагогічні семінари;
· педагогічні виставки;
групові форми роботи:
· методичні об’єднання;
· школа молодих учителів;
· предметні тижні;
· семінари-практикуми;
· педагогічні читання;
індивідуальні форми роботи:
· стажування;
· методичні консультації;
· співбесіди;
· наставництво;
· аналіз уроків;
· робота над науково-методичною проблемою;
· атестація вчителів;
· курси підвищення кваліфікації;
· творчі звіти;
· самоосвіта вчителів.
Для забезпечення безперервності навчання педагогів, опанування ними новітніх педагогічних технологій та вирішення проблеми, поставленої педагогічним колективом школи, організувати роботу в таких напрямках:
організаційно – педагогічні заходи:
· педагогічні ради;
· практичні міжпредметні семінари;
· науково-практична конференція;
навчально – педагогічна та методична діяльність:
· робота методичної ради;
· система роботи методичних об’єднань;
· робота школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
· організація роботи щодо розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів;
· діяльність наукового учнівського товариства “Еврика”;
· робота з підвищення професійної майстерності педагогів школи;
· атестація вчителів та підвищення кваліфікації через річні курси.